Re: Krzaczki w "Received" - Trumpet czy Netscape?

Autor: Andrzej Resztak (resz_at_priam.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 04 Sep 1995 - 12:51:06 MET DST

A.Gorbiel (mkaleta_at_cyf-kr.edu.pl) wrote:
: Pytanie do tych, co uzywaja Trumpeta i Netscape na pecetach o IP
: bez reverse DNSu (chodzi mi o to: mam staly IP, ale nie mam hostname).

: Wszystkie listy wysylane Netscapem maja skopany naglowek Received.
: Tam, gdzie powinna byc nazwa maszyny, od ktorej mail-server otrzymal
: list sa... random characters. Co gorsza czesto z zakresu <32.
: Znaki kontrolne przechodza potem przez SMTP i potrafia powiesic
: system u adresata.

: Nie wiem, gdzie jest blad w Trumpecie czy w Netscapie (probowalem
: chyba wiekszosc wersji, od wczesnych bet po najswiezsze!).

: Najwyrazniej sprawa wyglada tak. Ktos (KTO?) pyta, jaka jest nazwa
: symboliczna maszyny o znanym mu IP. Dostaje w odpowiedzi, albo sieczke,
: albo ze takowa nie istnieje. Wpisuje sieczke...

W ostatnim akapicie sam sobie odpowiadasz. Mail server pyta name-servera
o pelna nazwe domeny twojego PC-ta i wpisuje odpowiedz w pole Received.
Blad jest wiec albo w DNS, albo w mail-serverze, a byc moze i tu
i tu. Przwdopodobnie nikt nie testuje poczty na komputerach bez DNS,
chociaz adresy typu user@[adres.ip] dzialaja poprawnie. Przynajmniej u mnie.
Nie sadze, zeby wymiana trumpet-a lub Netscape cos na to pomogla.

Andrzej Resztak