Re: Artykul w Gazecie

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Mon 17 Jul 1995 - 10:29:34 MET DST

Andrzej Eilmes (eilmes) wrote:
: andy_at_crab.mimuw.edu.pl (Andrzej K. Brandt) wrote:

: >To tylko pokazuje, ze ludzie piszacy w GW na te tematy znaja sie na sieci
: >jak kura na pieprzu. Moze jak teraz beda podpieci do sieci, to sami troche
: >pouzywaja i za rok-dwa zmadrzeja.
: >
: >Co ciekawe, o ile w dodatku Biuro-Komputer okazow lamerstwa jest znacznie
: >mniej, to robi wrazenie, ze to co idzie do kolorowej wkladki nie przechodzi
: >przez rece tej redakcji. Skutki - widac.

Ale tez KiB wypuszcza czasem takie knoty, ze az glowa boli...
Z drugiej strony jednak takiej bzdury sie nie dopuscili.
: >
: >--
: >
: Pozwalam sobie dorzucic moje 3 grosze:

: Najpierw w nawiazaniu do powyzszego listu: oczywiscie, ze to co idzie do
: kolorowych wkladek w weekendowych magazynach malo ma wspolnego z rzetelna
: informacja. W koncu tygodnia drukuje sie sensacyjne wiadomosci pod publiczke
: - zeby zarobic na zwiekszonym nakladzie. Ze GW zdecydowala sie dolaczyc do
: pisemek drukujacych z luboscia sprawozdania z co "ciekawszych" morderstw i
: gwaltow - jej sprawa. Przy okazji mala informacja dla tych, ktorzy artykul z
: GW widzieli tylko na newsach: Jest tam taki fragmencik brzmiacy z grubsza:
: "dziewczyny przetrzymywane sa przez tydzien". Otoz na poczatku magazynu jest
: spis tresci zawierajacy krotkie cytaty z artykulow. No i coz sie dowiaduje
: czytelnik po otwarciu gazety? Czyta sobie: "Seks w Internecie" a pod spodem:
: "dziewczyny przetrzymywane sa przez tydzien" (bo akurat ten fragment wybrano).
: I juz wie do czego naprawde sluzy Internet - jego ukochane pisemko mu to
: wyjasnilo. (z drugiej strony sprawny pismak dodalby tu jeszcze cos o gwaltach
: (no bo w koncu gwalci sie te prawa autorskie - czyz nie?) i zrobilby to na tyle
: cwanie, zeby czytelnik sie latwo nie zorientowal co jest gwalcone).

Palma odbija ludziom, jesli chodzi o to nowe medium, jakim jest I. Nie ma
watpliwosci o co chodzi, zwlaszcza, ze np. nikt nie pisze sensacyjnych
artykulow nt. np. kanalow telewizji satelitarnej poswieconych wylacznie
'blue movies'. Nikt tez nie opisuje lezacych po kioskach czasopism, czesto
rodzimego pochodzenia, w ktorych jest "to". I dobrze. A jeszcze lepiej
bedzie, jesli zostawi sie I. w spokoju i nie bedzie robilo sie sensacji z
tematu nieodlacznego ludzkosci od poczatku gatunku.

: Wracajac wiec do rzeczy: coz sie czytelnik dowiedzial z "GW" o Internecie.
: Ano jest to takie cos (dokladnie nie wiadomo co), co sluzy nierobom z roznych
: uczelni do rozpowszechniania pornografii. I dzieje sie to oczywiscie za ciezko
: zarobione przez podatnika grosze, wydarte mu przez zbirow Kolodki. (nota bene:
: na samym poczatku artykulu dowiadujemy sie,ze w "Wyborczej" oglada sie
: rozebrane panienki sluzbowo! - za pieniadze czytelnika oczywiscie ).
: Jaki moze byc stad wniosek: Oczywiscie tylko jeden:caly ten Internet zamknac,
: a jak sie nie da zamknac to chociaz ocenzurowac. (akurat zreszta bedzie to
: chyba podatnika drozej kosztowalo - cala armia cenzorow, cenzorskiego
: hardware'u
: i software'u) - obibokow z uniwersytetow i politechnik do lopaty!

Otoz to! Skutkiem takich durnych publikacji bedzie tylko dostarczenie
pretekstu ludziom chcacym innym nalozyc knebel do zrealizowania swoich
zamyslow. Rzecz jasna, zaplaca za to wszyscy.

: O jednym chyba tylko "GW" zapomniala - ze tez kiedys byla cenzurowana. Wiec
: moze lepiej niech nie wywoluje wilka z lasu nieodpowiedzialnymi publikacjami.

Chyba nie byla. Ale to nie zmienia wynikajacej z tego odpowiedzialnosci.

:
: Andrzej Eilmes

Maciej Kozinski

               | Maciej Kozinski          / Internet:                      |
               | snail:                 / e-mail:                          |
               | 87-116 Torun, POLAND  /          maciek_at_boa.uni.torun.pl  |
               | Dzialowskiego 4/4    /   WWW home page:       	           |
               |                     /http://www.boa.uni.torun.pl/~maciek  |
               |       Nicolas Copernicus University, Torun, Poland        |
               |          University's Computerisation Group               |