Re: Nowa lista pilnie potrzebna

Autor: Piotr A. Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Wed 28 Jun 1995 - 08:03:49 MET DST

On Wed, 28 Jun 1995, Piotr Wilk wrote:

> [...]
> Jesli KTOS CHCE BEDZIE GADAL O DUPIE MARYNI w kazdej grupie
> niezaleznie od tematu. I NIE POMOZE ZALOZENIE NASTEPNEJ LISTY.
> [...]
> Jedyne MOIM ZDANIEM co mozna zrobic, zeby "byl porzadek" to
> odlaczyc POLIP od News, ale ja na pewno tego nie zaproponuje!
> [...]

Nie do konca rozumiem, dlaczego odlaczenie listy od NEWS mialoby tak
radykalnie pomoc? Chyba, ze chodzi o zalanie niesfornego dyskutanta
lawina listow z dezaprobata, ktora w przypadku dostepu NEWS-owego pominie?

Mam mieszane uczucia za kazdym razem, gdy ktos proponuje wprowadzanie
porzadku na listach. Rozumiem jeszcze takie podejscie na listach
waskotematycznych ale na polip-ie?

W moim odczuciu POLIP stal sie lista dyskusyjna uzytkownikow komputerow
podpietych do Internetu i zawiera postingi na temat wlasnie uzywania
komputerow i sieci. IP przestaje byc chyba swiatem samym w sobie, dostep
i uslugi przeplataja sie coraz bardziej z innymi zadaniami realizowanymi
z klawiatury i przed monitorem.

Coraz mniej jest chyba ludzi pracujacych tylko w DOS-ie, tylko w
Windows-ach, tylko pod Linuxem itd. Mozna lubic ten czy inny system czy
komputer ale jesli potrzebna robote mozna wykonac tylko na innym to sie
logujemy (lub przesiadamy) i robimy swoje.

Mimo iz to czasem irytujace to jednak chyba wole kasowac dziennie
kilkanascie (bywa kilkadziesiat, fakt) niepotrzebnych listow niz
zapisywac sie na kilkadziesiat bardzo waskotematycznych list czy grup.

O wielu nowinkach, problemach czy wrecz programach nigdy bym sie nie
dowiedzial, gdybym nie czytal polipa, isoc-pl i paru innych list. A jak
nie wiem o istnieniu czegos to nie zapisze sie do grupy dyskutujacej na
ten temat.
Chyba ze zmiezamy do tego, by co rano zamiast poczty z list dostawac
liste nowozalozonych list i grup z objasnieniem czego dotycza itd. :-)

Na moje prywatne potrzeby wystarczyloby, gdyby WSZYSCY rygorystycznie
przestrzegali zasady ze SUBJECT MA ODPOWIADAC TRESCI LISTU.

No moze jeszcze w nielicznych przypadkach prosilbym najzagorzalszych
dyskutantow by, gdy zostaje ich dwoch lub trzech na placu podyskutowali
poza lista.

A tak na marginesie, w koncu wole poprzegladac poczte na temat slabych
strom Windows-ow czy OS-a niz czytywac medyczne diagnozy o rozwoju
emocjonalnym pewnej Eli (jak ostatnio na ISOC-pl).

> Druga sprawa: nie ma sensu zebym sam sie szarpal.

Fakt, jak chcemy cos poprawic to trzeba zaangazowania wiekszej grupy.

Pozdrawiam, PAD

  Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
             Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
  tel +48.61.679670, Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND