Re: Windows'95 & bath

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Tue 27 Jun 1995 - 14:45:23 MET DST

A.Gorbiel (mkaleta_at_cyf-kr.edu.pl) napisal:
> Gratuluje dobrego samomopoczucia! A ciekaw jtem, co Pan KONRETNEGO
> robi na swoim komputerze?

   Doskonale pytanie. Nie chce zabierac glosu w dyskusji o wyzszosci
jednego systemu nad drugim, ale to co powiedziales jest moim zdaniem
dosc wazne.
  Przypomina mi to kolegow, ktorzy przychodza do mnie, widza
Linuxa z X11 i mowia: no, ale przeciez to jest do niczego... Co Ty
mozesz pod tym zrobic... masz tu jakis program graficzny ? Cos
takiego? Nie ???!
  Na to ja oczywiscie pytam: "a czego Ty tak uzywasz?". I pada
odpowiedz w stylu: "no, corela, photostylera...". Nadmienie tylko ze
zaden z moich kolegow nie jest profesjonalnym grafikiem. Wiecej, zaden
nigdy nic powazniejszego takim programem nie zdzialal. Ale dlugo i
zaciekle potrafia przekonywac innych ze Linux jest do niczego bo
'photostylera pod niego nie ma'.
  Jaki moral ? Ano taki, ze jedni uzywaja komputera do _zrobienia_
czegos konkretnego, inni zas do _uruchamiania_ programow. Sa to dwie
rozne kategorie uzytkownikow. Dodam jeszcze, ze sam przez dlugi czas
bawilem sie szczesliwie corelem. Tylko w pewnym momencie czlowiek
sobie uswiadamia ze istnieje pewna liczba programow ktorych uzywa do
_zrobienia_ czegos. A u mnie corel do nich nie nalezy.
  Dlatego uwazam ze boje o wyzszosc jednego nad drugim maja maly sens.
Z mojego punktu widzenia (uwaga, tu sie czepiac!) ani OS/2 ani Windows
nie spelniaja moich wymagan. I prawdopodobnie nigdy nie beda spelniac.
Nie sa mi potrzebne do pracy, wiecej - przeszkadzaja mi. Za to ktos
inny moze sie czuc szczesliwy majac Microsoft Word w ktorym moze
napisac swoj artykul - byc produktywnym inaczej mowiac. Taka tez
powinna byc definicja jakosci systemu. Subiektywnie, dla kazdego -
najlepszy system to taki, pod ktorym moge cos _efektywnie_ zrobic. Nie
'pobawic sie i pocieszyc sie jak fajnie wielozadaniowo dziala'.
Zrobic.

pozdrawiam,
jwr

PS: followups to pl.listserv.karpio ;->