Re: Mazovia na Herkulesie

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 17 Jun 1995 - 18:49:15 MET DST

> Date sent: Sat, 17 Jun 1995 18:36:15 +0200
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: "Piotr Piesik" <piesik_at_rose.man.poznan.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Mazovia na Herkulesie

> Np. resetowanie wyswietlacza przerwaniem 10h psuje nam zabawe.
Mozna przechwycic przerwanie 10h i sie reinicjalizowac po kazdym resecie. Tak
robi np. programik do polskich literek na EGA/VGA EGAPL.
> Czesc programow uzywa i grafiki, i textu.
> A to co pisalem o Windows - na 386+ dopiero da sie zrobic.
> BTW, nawet moje literki na VGA gryza sie z DOSowskim EDIT, ktory
> (glupi :-((( ) resetuje ekran co chwila.
No wlasnie... sprobuj EGAPL.
> Co do emulatorow, to sprawa stara i znana, i tez jeden program dzialal,
> drugi nie. Co oczywiscie nie jest powodem, zeby nie uzywac tego tam, gdzie
> dziala :-)
>
> W kazdym razie uwazam, ze rozwiazanie sprzetowe jest i tanie, i wygodne.
Nie zawsze wygodne. Czasami potrzebujesz tych znaczkow ktore siedza pod
polskimi literami w ich oryginalnym wygladzie.
A jak potrzebujesz raz CP852, raz Mazovie, a raz ISO? A jak potrzebujesz
czasami cyrylicy? (bo np. uzywasz programow typu DOS Navigator i chcesz
poczytac dokumentacje...). Nieeee... lepiej programowo.
> I szczerze mowiac, jak kupilem VGA to zaczalem tesknic za Herkulesem
> z EPROMem. Ale przeciez nie bede BIOSu VGA przepisywal ;-))
Mozna wykorzystac "video BIOS shadow". Wtedy masz BIOS w RAMie i mozesz
zmienic wzorce znakow. Trzeba tylko grzebiac na portach kontrolera
pamieci odblokowac zapis do shadow RAM. Drukowano takie rozwiazanie w ktoryms
PCkurierze.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl