Re: Mazovia na Herkulesie

Autor: Piotr Piesik (piesik_at_rose.man.poznan.pl)
Data: Sat 17 Jun 1995 - 21:29:46 MET DST

Mysle, ze najwyzszy czas nie zasmiecac polipa :-)
A co do polskich znaczkow na PCta, to jeszcze drobna rzecz:

On Jun 17, 6:51pm, Jaroslaw Rafa wrote:
> Subject: Re: Mazovia na Herkulesie

> Mozna przechwycic przerwanie 10h i sie reinicjalizowac po kazdym resecie. Tak
> robi np. programik do polskich literek na EGA/VGA EGAPL.

> No wlasnie... sprobuj EGAPL.

I tu wlasnie chcialbym sprostowac: ten glupi EDIT z moja POLVGA
resetuja sie "w kolko". A nie mozna w koncu przeginac WSZYSTKICH
przerwan i przewidywac wszysctkich zachowan innych programow...

Poza tym moj programik lubie, a to za to, ze zamiast na chama
instalowac znaki wpisane pixel po pixlu przez autora, po kazdej
zmianie trybu czyta znaki z ROMu, analizuje ich ksztalty i
dorysowuje ogonki w odpowiednich miejscach. Co potencjalnie
zalatwia wszystkie karty i tryby, a jednak zdarzaja sie niekompaty-
bilnosci, chocby ten EDIT :-(.
Zeby sobie zakpic, napisalem go w obiektowym pascalu... rezydenta ;-)
bo asm po paru latach mi sie znudzil.

> A jak potrzebujesz raz CP852, raz Mazovie, a raz ISO? A jak potrzebujesz
> czasami cyrylicy? (bo np. uzywasz programow typu DOS Navigator i chcesz
> poczytac dokumentacje...). Nieeee... lepiej programowo.

No tez racja.. co prawda koles ktory poslal to pytanie na polipa
chcial tylko mazovie, ale w ogolnosci masz racje. Co niestety
pociaga za soba klopoty opisane przez mnie. Hardware'owe ogonki
przynajmniej nie wieszaly mi maszyny.

> Mozna wykorzystac "video BIOS shadow". Wtedy masz BIOS w RAMie i mozesz
> zmienic wzorce znakow. Trzeba tylko grzebiac na portach kontrolera
> pamieci odblokowac zapis do shadow RAM. Drukowano takie rozwiazanie w ktoryms
> PCkurierze.

Tak... mialem na mysli ze nie chce mi sie wlasnie tego robic, a co
do grzebania w shadow to juz moge przeprogramowac EPROM.

Piotr