Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 24 May 1995 - 21:09:49 MET DST

Tia.. A ja sie czesto zastanawiam skad jest dany samochod i na
podstawie samej rejestracji nie zawsze mozna sie domyslec co to za
zwierze... Bo jak u licha mam wpasc na to, ze LLJ to np. Naleczow?!!
Pamietajmy, ze (zwlaszcza w przyszlosci) z Internetu korzystac beda
ZWYKLI ludzie a nie administratorzy, systemowcy czy (w najgorszym
wypadku) programisci! Wcale nie beda mieli ochoty uczyc sie calej
masy glupot typu skroty miast, sposoby tworzenia nazw domen itp,
najlepiej zeby w ogole nie wiedzieli co to domena, bo tak naprawde
wcale nie jest to niezbedne... Jesli w ogole mamy cokolwiek poprawiac
(bo zakladam ze temu sluzy ta cala dyskusja), to pomyslmy przede
wszystkim o pani sprzataczce, pani portierce, panu kucharzowi z
akademika, studentowi 5go roku informatyki, slusarzowi, mechanikowi
samochodowemu itp... A administratorzy i tak beda mieli w przyszlosci
wystarczajaco duzo roboty, zeby mialo sens uproszczenie adresow.
Wlasnie UPROSZCZENIE - nazwy powinny byc systematyczne i czytelne. A
czy takie bardzo czytelne bedzie cde32_at_er22.llj.edu.pl? (i czy ktos
wpadnie na to, ze llj to Nleczow, zgodnie z tablicami
rejestracyjnymi samochodow? Oczywiscie to tylko przyklad, ale
miejscowosci w Polsce jest na tyle duzo, ze z tymi skrotami byloby
niezle zamieszanie... I takie pytanko na koniec - a jaki adres beda
miec dwie miejscowosci polozone w roznych czesciach polski ale tak
samo nazywajace sie? Albo jak rozpoznac czy lu to Lublin, Lubin (w
dodatku ktory Lubin, bo chyba sa ze cztery...) czy moze Lubartow?).
I czy ktos sie w tym wszystkim polapie jesli bedzie powiedzmy pare
tysiecy roznych miast w internecie, w dodatku do adresow beda
stosowac sie rozne zasady, w zaleznosci od wyobrazni czy wyniku
glosowania paru Niezwykle Madrych Panow...

> Nic nie masz! Ja to wymyslilem juz kilka miesiecy temu, ale mnie wysmiali...
> sprawdz w archiwum... :(
> Zbigniew Zych

Czemu od razu wysmieli? Moze po prostu czesc racji byla po ich
stronie. :-)
karpio