Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_icm.edu.pl)
Data: Mon 22 May 1995 - 12:31:02 MET DST

Marcin Gromisz (gromisz_at_fuw.edu.pl):

> Ad. 1: Rejestrowanie prywatnych podomen bezposrednio w domenie PL.

> Podsumowujac: moim zdaniem w przypadku instytucji dobrze znanych w Polsce
> lub na swiecie nazwy domen w rodzaju:

> <cos_co_sie_kojarzy_ze_znana_w_Polse_instytucja>.pl

> nie sa wadliwe. Sa calkowicie zgodne z wymaganiami RFC 1591,
> ponadto sa praktyczne.

Mi sie natomiast wydaje, ze to, ze komus np. gazeta.pl kojarzy
sie akurat z gazeta wyborcza jest sprawa bardzo wzgledna.
Innymi slowy: jesli wiem co to jest Tonsil, to faktycznie zadne
do-okreslenia nie sa potrzebne. Jesli natomiast nie wiem,
to adres tonsil.pl nie niesie zadnej informacji (poza tym, ze w Polsce).

A teraz: komu decydowac o tym, czy dana instytucja jest dostatecznie
znana czy nie ?

> Ad. 2: Rejestrowanie z podzialem na "com|edu|...|mil.pl".

> Funkcjonuje chyba calkiem niezle. Problemem moze byc to na jakich zasadach
> przyporzadkowywac "etykietki" niektorym instytucjom.

Ja tez nie zauwazylem zadnych problemow.

> Natomiast w tym przypadku sam adres (<..._at_tonsil.com.pl>) dobrze okresla
> charakter instytucji.

Pytanie, do poprzedniego punktu: Czy to .com. jest tak bardzo szkodliwe,
ze nalezy go unikac ?

> uj-univ . pl Uniwersytet Jagiellonski

Nawiasem mowiac, jest juz jakas firma z domena univ.waw.pl.
Trudno o bardziej mylaca nazwe. I to, ze jest tu .waw. w niczym
niestety nie pomaga ...

--wojtek