Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_frodo.nask.org.pl)
Data: Mon 22 May 1995 - 12:50:07 MET DST

On Mon, 22 May 1995, Marcin Gromisz wrote:

[...]
> 1. rejestrowanie prywatnych poddomen bezposrednio w domenie PL,
> 2. rejestrowanie z podzialem na "com|edu|...|mil.pl",
> 3. podzial terytorialny.

Zgadzam sie, ze wszystkie trzy sposoby sa do zaakceptowania, nalezaloby
tylko ustalic w jakich przypadkach je stosowac. W tej chwili jest pod tym
wzgledem calkowita dowolnosc, kazdy rejestruje swoje domeny jak mu wygodniej.
Poniewaz administruje wszystkimi trzema typami domen:
1. pl
2. edu.pl, com.pl, mil.pl
3. waw.pl i niektore regiony w Polsce
moge sugerowac wybor domeny przez nowa instytucje (nie moge jej narzucic), ale
zawsze ostateczna decyzja nalezy do klienta.

[...]
> Jak nazwac nowe poddomeny wydzialowe Uniwersytetu Warszawskiego?

Moja propozycja to: <wydzial lub instytut>.uw.edu.pl. Wiekszosc poddomen
na UW jest wlasnie w tej postaci:

ci.uw.edu.pl Centrum Informatyczne
biogeo.uw.edu.pl
buw.uw.edu.pl Biblioteka UW
chem.uw.edu.pl Wydzial Chemii
wz.uw.edu.pl Wydzial Zarzadzania
slcj.uw.edu.pl
ibin.uw.edu.pl Instytut Bibliotekoznawstwa
wne.uw.edu.pl Wydzial nauk Ekonomicznych
biol.uw.edu.pl Wydzial Biologii
psych.uw.edu.pl Wydzial Psychologii
iss.uw.edu.pl Instytut Studiow Spolecznych

Wyjatkami sa:
astrouw.edu.pl
fuw.edu.pl
mimuw.edu.pl