Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina)

Autor: Stanislaw Polak (polak_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 24 Apr 1995 - 10:33:29 MET DST

tommy_at_pozman.edu.pl (Tomasz Kokowski) wrote:

> Czy mam przez to rozumiec, ze jak zwedze Twoj samochod to za nic nie
>odpowiadam, a Ty i Twoj parkingowy macie problem?

Polska jest takim dziwnym krajem, ze zwedzenie samochodu nie jest zadnym
problemem (prawnym). Wystarczy tylko powiedziec, ze sie chcialo tylko
przejechac
i problem z glowy. Jezeli zas chodzi o sprawy wlaman do sieci to pare lat temu
glosno bylo o awarii sieci rezerwacji biletow lotniczych (mowili o tym nawet
w Dzienniku Telewizyjnym). Jak sie okazalo ktos sie podlaczyl do tej sieci
i zarezerwowal sobie caly samolot (a dlaczego nie). Do dzis nie wiem czy zostal
ukarany czy tez nie. Pozniej wyszla sprawa sprzedazy kont na internecie przez
studentow, wskutek czego na kilka miesiecy zostaly zablokowane programy:
telnet,
mail itp. Teraz pojawila sie sprawa Lublina.
Mysle, ze za kilka dni fala dyskusji opadnie i ... wrocimy do naszej dziwacznej
rzeczywistosci, w ktorej wlamywacz jest bardziej chroniony niz ofiara.
Zas program: "INTERNET DLA SZKOL" pokaze uczniom szkol srednich do czego
sluzy siec Internet i jak sie do niej wlamywac.

Oj chyba zbyt czarno to widze, lecz coz zawsze bylem pesymista.

--
II CCC SSS  Stanislaw Polak -- Assistant
II C   S    University of Mining and Metallurgy, Institute of Computer Science