Re: Administrator Systemu czy Krol... ?

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 14:45:30 MET DST

Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de) wrote:

| No wlasnie to jest problem z ktorym QUOTA sobie kiepsko radzi... Facet
| chce, zeby ludzie mogli sobie cos skompilowac i popuszczac (potrzebuja na
| to 2 MB na binaria) - ale zeby nie trzymali binariow permanentnie, bo nie
| ma dysku na to, zeby dac kazdemu 2 MB. Calkowicie zrozumiala strategia
| jezeli chodzi np. o komputer do cwiczen studenckich.

Nope... Quota sobie s tym swietnie radzi, tylko trzeba ja dobrze skonfigurowac.
Np. 'quota -v' na moim koncie (tak tak, ja tez sobie sam quote zalozylem,
zeby mi ktos przypominal ze dyski nie sa z gumy... :-) ) w tej chwili pokazuje:

asic 43 tsurmacz% quota -v
Disk quotas for tsurmacz:
Filesystem usage quota limit timeleft files quota limit timeleft
/home 23804 20000 400000 5.0 days 4828 0 0

Co oznacza, ze "normalnie" moge trzymac na dysku do 20 MB (jako
administrator musze miec gdzies miejsce na rozne programy, ktorych
kompilacji nie da sie czasem w tydzien zakonczyc), "twardy" limit to
400 MB - duzo za duzo, ale chodzi wlasnie o to, zeby mi sie jakas
kompilacja w srodku nie wysypala, a w tej chwili mam jeszcze 5 dni na
usuniecie 3.8 MB, ktorych mam na dysku za duzo... Limit czasowy na
dysk jest ustawiony obecnie na 7 dni.

Wiekszosc studentow dostaje na poczatek quote 750kB/1.5MB co oznacza,
ze po przekroczeniu 750 kB maja tydzien na zejscie ponizej tej granicy,
fizycznie jednak nie uda im sie nagrac nigdy wiecej niz 1.5 MB. Jesli
natomiast potrzebuja tymczasowego miejsca na jakies kompilacje albo np.
sciaganie obrazkow z newsow, to maja dwa wyjscia:

1) Robic to w /tmp lub /usr/tmp, gdzie nie ma limitow, lecz wszystko
    jest kasowane po 3 dniach automatycznie.

2) Zglosic sie do mnie i uzasadnic, ze potrzebny jest wiekszy limit miejsca na
    dysku.

Tomek

--
 _________