Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina)

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 14:51:47 MET DST

Artur Urbanowicz (artur_at_apollo.umcs.lublin.pl) wrote:
> Rafal Maszkowski i Stanislaw Polak komentuja:
> Czy ktos moglby zaproponowac sankcje najmniejsze, ale istotnie wieksze
> od blokady konta licealisty lub ucznia szkoly podstawowej na miesiac ?
> Rafal - nie obrazaj sie, nie pytam z nudow albo dla zartu.

Zdaje sie, ze chodzilo o studenta - katalog kar jakie moze wymierzyc
Komisja Dyscyplinarna jest w ustawie o szkolnictwie wyzszym z 85 r.
Poza tym ustawa o prawach autorskich przewiduje jakies sankcje.

Nie piszesz co zrobi(l) ten (hipotetyczny?) licealista. Dyrekcje szkol
maja jednak znacznie wieksze mozliwosci karania dyscyplinarnego niz np.
dyrekcje instytutu. To juz bylo dawno jak broilem w liceum, ale chyba
zestaw kar jest podobny do kar dyscyplinarnych na uczelniach (nagana,
zawieszenie, wydalenie). Niektore z przewinien moga podlegac pod kodeks
karny lub wykroczen, ale zapewne taka sprawa (np. naruszenie tajemnicy
korespondencji) bylaby precedensem wymagajacym sporo wysilku od
oskarzyciela. Uczelnia zapewne moglaby odmowic przyjecia na studia, ale
nie mam pewnosci czy jest to mozliwe. Na pewno moze odmowic prawa
korzystania ze swojej sieci na dlugo lub na zawsze.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_mat.uni.torun.pl     http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec