Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina)

Autor: Piotr Piesik (piesik_at_man.poznan.pl)
Data: Fri 21 Apr 1995 - 12:11:21 MET DST

Stanislaw Polak (polak_at_uci.agh.edu.pl) wrote:

>Ostatnio zglosilo sie do mnie kilku studentow, ze ktos wlamal sie na ich
>konto. Sprawdzilem i okazalo sie ze ktos ... z Lublina (nie podaje nazwy hosta)
>wszedl na te konta i przywlaszczyl sobie. Czy niektorzy "uzytkownicy" z Lublina
>mogliby sie sie zajac czyms bardziej konkretnym, a nie wlamywaniem sie do
>innych systemow ?

Nie rozumiem... Czy powyzsze oznacza, ze sposobem na zabezpieczenie sie przed
wlamaniem jest prosba o litosc skierowana do potencjalnych wlamywaczy?
Moim zdaniem winnym wlamania jest glownie wlasciciel konta i lokalny admin,
a nie wlamywacz. Czasem (ale tylko czasem) producent systemu. Ale na pewno nie
wlamywacz.

A swoja droga, problem Lublina istnieje w sieci od jakiegos czasu i chyba
wynika z udostepniania sieci komu popadnie, na przyklad mlodziezy szkolnej.
Jednak wydaje sie, ze na to nie ma rady; inne miasta tez to czeka i trzeba
sie nauczyc z tym zyc.

Piotr Piesik