Re: porownanie: Mosaic - Netscape 1.1b for Win

Autor: Lukasz Bienkowski (LBIENK_at_Vela.filg.uj.edu.pl)
Data: Thu 06 Apr 1995 - 16:03:02 MET DST

> [...]
> Bez wzgledu na wersje Netscape'a, wszelkie objekty graficzne sa w 'ciapki',
> nawet jesli skladaja sie one tylko z 4 unique colors. Mozna by sadzic ze
> nie mozna na danym urzadzeniu lepiej przedstawic grafiki, tylko ze Mosaic
> w tych samych warunkach robi to doskonale.
> Fakt ten mozna oczywiscie wytlumaczyc:
>
> - Netscape - otrzymuje czesc dostepnej palety kolorow, wypelnia ja
> wartosciami wg swojego standardu i dalej symuluje inne
> kolory za pomoca dithering'u. Efekt tego jest taki, ze
> grafika ma zawsze niezmienna i slaba jakosc.

W Netscapie 1beta1 lub 2 (wersja dla MS Windows) mozna nakazac, albo
symulacje za pomoca ditheringu, albo wyswietlanie przy pomocy
najblizszych kolorow (to drugie niweluje ciapki), a jak wyglada
wiernosc kolorow nie wiem, bo przewaznie pracuje na monitorze mono :-(
ale raczej nie jest zle...

> [...]
>
> Konczac ten, moze przydlugi wywod, jako zwolennik WWW serwerow 'dobrze
> nasyconych' grafika polecam jednak - moim zdaniem ('niekoniecznie skromnym')
> udany wytwor z NCSA.
>
> Pozdrawiam.
>
> Mariusz Markiewicz
>
> --

> Mariusz Markiewicz Institute of Computing Science
> tel. : +48 61 528503 x.277 or 278 Poznan University of Technology
> +48 61 782372 Piotrowo 3A
> e-mail : mmark_at_cs.put.poznan.pl PL-60-965 Poznan
> for more information: finger blacky_at_atena.sc.cs.put.poznan.pl

           Lukasz Bienkowski - lbienk_at_vela.filg.uj.edu.pl
Uniwersytet Jagiellonski - Wydzial Filologiczny - Coll. Paderevianum
 31-120 Krakow, al. Mickiewicza 9/11, p. 908, tel. 33-63-77 w. 322