Re: Postscript > ASCII ?

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Thu 06 Apr 1995 - 15:47:01 MET DST

>Swego czasu znajomy postawil mi taka zagadke. Mowi:'Wiesz, uzywam czesto
>do tlumaczenia tekstow angielskich takiego rezydentnego slowniczka,
>klikasz myszka na wyraz i natychmiast wiesz co z niego za jeden. Zeby
>tak jeszcze sie dalo z 'postscriptami'.
>I to caly problem.
>Powiedzialem mu zeby sie lepiej uczyl jezyka konwencjonalnymi metodami ;-)

I chyba slusznie... PostScript jest jezykiem opisu obrazow, nie tekstow, i
jako taki nie ma pojecia o tym, ze istnieje cos takiego jak wyraz. Dla niego
istnieja tylko litery, poukladane w zadanych miejscach obrazu - to, ze jak
na nie patrzy czlowiek to widzi slowa to juz praca programu ktory ten
Postscript wyprodukowal. Zamiana postscripta na ASCII jest juz dosc trudna
(trzeba wyfiltrowac litery i poukladac je z grubsza w tych miejscach co
kaza), ale zamiana zachowujaca wyrazy jest jeszcze trudniejsza, bo przy kazdej
komendzie pozycjonujacej literke trzeba sie zastanowic, czy odstep od
sasiedniej literki jest na tyle duzy zeby stworzyc u czlowieka wrazenie spacji
czy nie...

JMP