Re: porownanie: Mosaic - Netscape 1.1b for Win

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Thu 13 Apr 1995 - 13:59:07 MET DST

LBIENK_at_Vela.filg.uj.edu.pl (Lukasz Bienkowski) wrote:

>W Netscapie 1beta1 lub 2 (wersja dla MS Windows) mozna nakazac, albo
>symulacje za pomoca ditheringu, albo wyswietlanie przy pomocy
>najblizszych kolorow (to drugie niweluje ciapki), a jak wyglada
>wiernosc kolorow nie wiem, bo przewaznie pracuje na monitorze mono :-(
>ale raczej nie jest zle...

Niestety nie. Ja pracuje z Tridentem 256 kolorow i musze stwierdzic,
ze Netscape NIGDY nie dorownuje Mosaicowi w jakosci grafiki.
Niezaleznie od tego czy wlacze "dithering" czy nie.

Uwaga: wszystko ponizejdotyczy najnowszych wersji obu programow. Ich
numery podaje na koncu, przy informacji skad je sciagnac.

Netscape ma za to pare innych zalet:
- rozumie standard http3.0 (tla, centrowanie, dopychanie do prawej,
  miganie i pare innych wodotryskow).
- Lepiej wykorzystuje cache (pamiec + dysk) nie sciagajac w kolko
  tych samych elementow grafiki z kolejnych stron (pisze: lepiej -
  Mosaic w najnowszej wersji tez to ma alenie najlepsze.
- Rozpakowuje grafike "w locie". Najnowszy Mosaic wyswietla tekst
  z zastepczymi ikonami i dorzuca je po sciagnieciu - jednak Netscape
  jest tu lepszy. Chociaz aby przeczytac sam tekst do konca, szybciej
  osiagniemy to Mosaicem.
- Potrafi otwierac pare sesji rownoleglych( w menu: File|New Window).
  Mosaicem osiagamy ten efekt otwierajac kilka rownoleglych - kosztem
  potwornego zuzycia pamieci. Dodatkowo nowy Mosaic uzywa cashu
  i przy takim zastosowaniu szybko dostanie "Internal error" z dosc
  oczywistego powodu.

Troche tez Netscape nadrobil tam gdzie mial zaleglosci:
- W nowej wersji dostarczono wreszcie "viewer akustuczny :-)".
  Nazywa sie Naplayer. Polecam, nawiasem mowiac, kupienie sobie
  karty dzwiekowej. Warto coraz bardziej.

Glowna i fundamentalna wada Netscape:
- Bedzie dzialal tylko do 30 czerwca. Potem mozna sie nim bedzie mozna
  polaczyc tylko z domena mcom.com. Firma nie gwarantuje, ze bedzie
  po tej dacie jakakolwiek wersja darmowa. Zatem STRZEZCIE SIE.

Natomiast Microsoft wykupil licencje na Mosaic.Czyzby zamierzal dolaczyc
go do Windows95? Czym to grozi przestrzega Was, Drodzy Czytelnicy,
specjalisci od sledzenia zbrodni tej firmy. Jest ich tu pod dostatkiem.

Oba wymienione wyroby sa na naszym serwerze. Podaje URL:
Mosaic 2.0 beta 1:
ftp://ftp.iopan.gda.pl/pub/windows/winsock/Mosaic/mos20b1.exe
plus
ftp://ftp.iopan.gda.pl/pub/windows/winsock/Mosaic/win32sOLE.exe
(niezbedny dla puszczenia spod Windows 3.1 i 3.11)

Netscape 1.1 beta 3:
ftp://ftp.iopan.gda.pl/pub/windows/winsock/Netscape/n16e11b3.exe

Informacje o ewentualnych nowszych wersjach zawsze wstawiam do
naszej strony What's New

Milego uzywania:

Jacek Piskozub
piskozub_at_iopan.gda.pl