Re: X.500 i baza userow.

Autor: Artur Urbanowicz (artur_at_apollo.umcs.lublin.pl)
Data: Sat 01 Apr 1995 - 19:40:39 MET DST

Wojtek Bogusz pisze:
> [...]
> Z drugiej strony jest jeszcze pytanie "Jednosc czy wielosc" ?
> Przyjecie ktoregos z dwu rozwiazan drastycznie zmienia konstrukcje
> bazy. Jesli baza jest jedna to moze cos jak powyzej. Ale jesli baza
> jest rozproszona to 1. brakuje software ktory by ja po mirrorach (w
> kazdej domenie - optymizm) rozprowadzal, 2. problem autentykacji
> zepchniety do poziomu lokalnego upraszcza sie troszke ale nie znika,
> 3. co z uzytkownikami ktorzy chcieli by byc w bazie a maja tylko maila
> (a o PGP wogole nie slyszeli).

Sprawdzmy, czy problem 2. i 3. istnieje w nastepujacym systemie
zbierania i aktualizacji danych o adresach uzytkownikow:

W celu zaistnienia w bazie uzytkownik sle pusty list pod adres... na przyklad
x500_at_fuw.edu.pl. Adres ten jest pocztowym aliasem uruchamiajacym program
generujacy wlasciwy formularz zgloszenia zaopatrzony w unikatowy klucz.
Formularz wysylany jest nastepnie uzytkownikowi do wypelnienia zwyklym
programem
poczty elektronicznej. Uzupelniony formularz nalezy odeslac do x500_at_fuw.edu.pl
przed uplywem czasu waznosci klucza - 2 godziny wystarcza nawet przy
najwolniejszych laczach i najmniej sprawnych uzytkownikach.
Uzytkownik otrzymuje potwierdzenie umieszczenia w bazie badz opis bledu
popelnionego przy wypelnianiu pol formularza.
Zmian w bazie dokonuje sie ta sama droga, z adresu uzytego do rejestracji
badz z adresu autoryzowanego wczesniej w odpowiednim polu formularza.
Niezalaznie od przyjmowania zgloszen i zmian danych w bazie prowadzona jest
weryfikacja adresow e-mail uzytkownikow przy uzyciu SMTP (komenda VRFY).
Jesli wszystkie podane przez uzytkownika adresy e-mail sa niewazne, odpowiedni
rekord jest automatycznie usuwany z bazy.

> [...] Ciekaw jestem co tam wam po glowie chodzi ? [...]

No wlasnie ?

Pozdrawiam: Artur Urbanowicz