Re: Deslogin-1.3 Now Available (fwd)

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 28 Mar 1995 - 17:26:22 MET DST

Jacek Kijewski (csa047jk_at_roger03) wrote:
: Mam takie pytanie - algorytm DESa jest opisany w wielu ksiazkach i
: przyjmuje sie go za jeden ze standartow. Nawet z punktu widzenia prawa
: autorskiego algorytmy jako takie nie podlegaja ochronie. Tak wiec, czy
: napisanie swojego DESa jest przestepstwem, i czy mowa o tym samym DESie?
: Pytam, bo jestem tu nowy, i nie wiem, o czym jest dyskusja.

Z punktu widzenia prawa USA, zabronione jest wywozenie urzadzen i
programow sluzacych do encrypcji danych. Tak wiec mozesz sobie wlasnego
DES'a napisac (byc moze naruszasz tu czyjes prawa autorskie, ale watpie).
mozesz nawet z nim do USA wjechac, mozesz go tam sprzedawac (jesli nie
narusza innych praw), ale sproboj go tylko wywiezc...
Nikogo nie bedzie obchodzilo, ze to twoj program, ze byc moze napisales
go w Europie, ze we wlasnej kieszeni wwiozles go do US. Prawo mowi,
ze nie wolno Ci go wywiezc, i ten przepis zlamales. Wywozenie dotyczy
takze transferu elektronicznego - np. ftp.
Jak znam zycie, to akurat w takiej sytuacji jak powyzej, wyrok zalezy
przede wszystkim od tego na jakiego adwokata Cie stac.

Jarek.