Re: routing

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 28 Mar 1995 - 15:20:28 MET DST

On 28 Mar 1995, Piotr Piesik wrote:

> do routera sieci miejskiej w samym Poznaniu. Jesli ktos z Panstwa orientuje
> sie blizej w czym problem (albo zna jakas oficjalna wersje) to bardzo bym
> prosil o wytlumaczenie mi tego (na liscie lub prywatnie).
  ---
  Kilka(nascie) dni temu zostalo to bardzo dokladnie wyjasnione:
  TPSA zbodowalo linie 2M do wielu miast. Zabraklo pieniedzy na
  urzadzenia teletransmizyjne (routery...) i w kilku osrodkach
  (szybcy) regionalni przedstawiciele NASK wprowadzili do central
  sprzet NASKu. Ustalono ceny za wykorzystanie najprawdopodobniej
  dla lacz 64k (ale poniewaz nie ma zadnego urzadzenia redukujacego
  pasmo) transmisja leci 2M. Umowy podpisane... Ktos w TPSA zrobil
  afere i zablokowal podlaczanie dalszych osrodkow. Ponoc data afery
  zbiegla sie z data otrzymania przez NASk odpowiednich zezwolen
  operatorskich.

  Zapewne nie nalezy o tym zbyt jawnie pisac bo Poznaniowi zalezy na spokoju
  i dogadaniu sprawy zeby lacze 2M miec. To przestanmy sie temu
  wszystkiemu dziwic, zadawac pytania, i generowac ruch na laczach -
  bo sprawa tylko sie naglasnia i (zapewne) nie pomaga to w lokalnych
  staraniach.

  Jak sie wydaje ma to wszystko tez bardzo wiele wspolnego ze zmaganiami
  dwu niewatpliwych monopolistow: TPSA i NASK. Duzo w tym polityki,
  pieniedzy i innych takich...

  Panowie (i panie) ciszej nad ta trumna :-(

  Wojtek