Re: Alex - nowy serwer w Toruniu

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Wed 22 Mar 1995 - 11:40:14 MET

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: >
: > Owszem. Korzystasz z typowego programu klienta NFS i podmontowujesz dysk z
: > Torunia. Trudno, zeby przy takiej konfiguracji nie bylo przesylania danych
: > przez Torun.
: > Jesli masz ochote zredukowac ten ruch, mozesz postawic Alexa u siebie -
: > wtedy informacja zostanie przeslana Tobie i u Ciebie zostanie.
: > Nic sie nie stalo, ze kopiowales "przez Torun" - to, co pobrales, zostalo
: > w cache'u Alexa i nastepny po Tobie nie bedzie juz zatrudnial lacza do
: > Krakowa.
: >
: Aha, tylko ze prawdopodobnie Grzegorzowi chodzilo o to, zeby nie kopiowac ani
: Krakow->Torun->Krakow, ani Torun (cache)->Krakow tylko bezposrednio
: Krakow->Krakow. On miedzy swoim komputerem a Cyfronetem ma FDDI (ja tez), a
: do Torunia jest najwyzej przy dobrych ukladach 2 Mbit/s. Wiec chyba
: preferencja jest oczywista...

Jasne. tylko ze ja odpowiadam za dzialanie torunskiego serwera i z tego
powodu czyje sie zobowiazany odpowiedziec, czemu wspolpraca z tym serwerem
wyglada tak a nie inaczej.

: Wniosek: moze Cyfronet postawilby alexa u siebie i dawal mounty dysku z
: mirrorami na caly Krakow?

Czemu nie? Pomysl jest pyszny. Nawiasem mowiac archiwum Cyfronetu jest
najlepsze w kraju - zalecamy korzystanie z niego (p. nasze WWW) i
intensywnie stamtad wiele plikow sciagamy.

Pozdrowienia,
Maciej Otreba

                     | Maciej Otreba           / Internet:               |
                     | 87-116 Torun, POLAND  /	                         |
                     | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                     | phone +48-56-485645 /http://lnx1.boa.uni.torun.pl |