Re: Alex - nowy serwer w Toruniu

Autor: Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl)
Data: Wed 22 Mar 1995 - 11:07:58 MET

Jaroslaw Rafa pisze:

> [...]

Przy odrobinie checi jestem w stanie wyobrazic sobie pakiety idace
bezposrednio Krakow->Krakow. Alex bylby wowczas tylko czyms
w rodzaju katalizatora, swatki czy hosta firmujacego polaczenie.

Zdaje sobie sprawe, ze jest to postawa typowego uzytkownika,
i w praktyce bylo by to trudno zrealizowac. Ale kto wie, moze kiedys...

Ile taki cache pomiesci. I jaki jest spodziewany
procent "plikow trafionych"?

> Aha, tylko ze prawdopodobnie Grzegorzowi chodzilo o to, zeby nie kopiowac ani
> Krakow->Torun->Krakow, ani Torun (cache)->Krakow tylko bezposrednio
> Krakow->Krakow. On miedzy swoim komputerem a Cyfronetem ma FDDI (ja tez), a
> do Torunia jest najwyzej przy dobrych ukladach 2 Mbit/s. Wiec chyba
> preferencja jest oczywista...

Podobnie bedzie przy zestawianiu innych polaczen. Alex to rodzaj
posrednika, ktory daje wygodne zlacze komunikacyjne (zeby nie napisac
interfejs), ale jak kazdy posrednik robi narzuty.

--
- Grzegorz Krawczyk ------------------------------ krawczyk_at_kme.agh.edu.pl -
- Akademia Gorniczo-Hutnicza ---------------- Katedra Maszyn Elektrycznych -