Re: Lacznosc do Poznania

Autor: Tomasz Kokowski (kokowski_at_CS.PUT.Poznan.PL)
Data: Fri 17 Mar 1995 - 11:37:53 MET

  Z uwagi na to, ze replika pojawila sie na polip-ie moja polemike
wysylam tu rowniez.

> AMU-net ciagnie ten zestaw od kilku miesiecy a klopoty z laczem sa od
> paru tygodni wiec nie sadze aby to byla przyczyna naszych klopotow.

  Ja rowniez tak sadze. Obciazenie wprowadzone przez feedy news nie ma
charakteru skokowego.

> Calkowicie nie rozumiem dlaczego, skoro my bierzemy ten feed juz tak dlugo,
> zarzadca nowego serwera nie zwrocil sie do nas?

  Byc moze dlatego, ze serwer AMU-net nie jest serwerem srodowiskowym. To jest
jednak delikatny temat i nie sadze aby tu go drazyc na polip-ie.

> Szkoda, ze pozostale
> uczelnie poznanskie nie postawily jeszcze swoich serwerow news i nie
> ciagna feedu prosto z Warszawy:-))))))))))))

  Mozna by rzec, ze nie maja na czym takich serwerow postawic ale nie jest to
  argument. Sadze, ze na pewno nie beda ciagnac feedow niezaleznych bo to
  oczywisty absurd jesli traktuje sie to jako ostateczne rozwiazanie. Model
  jaki nalezy brac tu pod uwage polega na ustanowieniu dwoch serwerow
  srodowiskowych (primary, secondary) z jednym feedem z zewnatrz i jednym
  wewnatrz. Jesli pojawia sie serwery w sieciach lokalnych to feedy do nich
  beda realizowane wewnetrznie - to oczywiste.

  Ustanowienie serwera w sieci miejskiej to tylko pierwszy krok w tak
  rozumianej strategii.

> To ciekawe, ze do mnie zadne takie ustalenia nie dotarly. Co w takim
> razie oznacza termin "poziom administracji uslugami sieciowymi w AMU"
> jezeli nie sa to osoby nimi sie zajmujace?

  Przepraszam za niescislosc. Rozmawialem w tej sprawie calkowicie wstepnie z
  Przemkiem Stolarskim.

Tomasz Kokowski