Re: Finger - connection refused

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 09 Mar 1995 - 17:52:09 MET

Piotr Piatkowski wrote:

> No wlasnie... Tylko dlaczego jak potrzebuje sprawdzic czy Krzysio
> jest akurat zalogowany u siebie (bo sie za nim stesknilem) to musze
> pisac 'talk krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl' i czekac przez kilkadziesiat
> sekund zanim sie talk z talkd dogada, zeby potem zobaczyc
> 'Your party is not logged in', zamiast po prostu napisac sobie
> finger krzysio_at_.....

Najczesciej zobaczysz: Your party is refusing messages - poniewaz
mam standardowo 'mesg n' - taki Jeden :) wzywa mnie zawsze przez glosnik
hebe, gdy chce zrobic talka :))) Ale nie lubie dostawac flash'em - coz
wolno mi.

Co wiecej.. zawsze loguje sie na root'a, a na krzysia robie su jedynie. Tak
wiec krzysio w zasadzie nie bywa zalogowany - pudlo :)

> Co innego jeszcze jak ktos robi finger @host.domena, to mozna ostatecznie
> zablokowac. Ale zeby plokowac fingera na konkretne konto to juz jest
> po prostu utrudnianie zycia innym.

POWTARZAM: NIKT Z NASZYCH KILKU USEROW NIE ZYCZY SOBIE, ABY GO FINGEROWAC.
HEBE.UMCS.LUBLIN.PL NIE JEST MASZYNA DOSTEPNA PUBLICZNIE I ZE TAK POWIEM
DAJCIE NAM WRESZCIE SPOKOJ!

Po prostu zaczyna mnie to wnerwiac. Widze, ze Szanowni Koledzy nie maja sie
wyraznie czym zajac w pracy i mysla tylko "kogo by tu jeszcze fingerowac".
Ci ktorzy maja nas fingerowac - moga - spokojna glowa.

> (Tak naprawde to tylko przyklad, bardzie mnie zlosci ze mi finger
> nie dziala w Gliwicach :-) )
> Kaz

Przy okazji sorry Kaz, ze sie zajezylem akurat przy Twoim liscie, ale po
prostu uwazam, ze nie ma sensu czepiac sie ludzi za ich finger. Ja nigdy nie
czepiam sie innych za takie rzeczy, bo uwazam, ze jesli ktos cos robi, to
widocznie ma jakis powod.

        W ogole uwazam zbytnie interesowanie sie innymi bez ich zgody za
niezbyt nowoczesne i kulturalne za razem. Tym razem byla to tylko przyslowiowa
"kropla" :)

                                        Pozdrawiam,
                                           -Krzysio

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl    IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | root_at_hebe.umcs.lublin.pl       Voice phone:   +48-81-37-56-76 |
  | 3W home page: http://hebe.umcs.lublin.pl/Krzysio/Krzysio.html |
  |     "You can't kill ... what was killed before ..."           |
  |                                     - unknown vampire         |