Re: Finger - connection refused

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 09 Mar 1995 - 13:50:55 MET

Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:

: Jest takie cos jak port smtp i jest takie polecenie VRFY - korzystalem
: z tego setki razy nawet na bardzo zabezpieczonych maszynach i zawsze
: dzialalo.

: Pozdrawiam,
: -Krzysio

No wlasnie... Tylko dlaczego jak potrzebuje sprawdzic czy Krzysio
jest akurat zalogowany u siebie (bo sie za nim stesknilem) to musze
pisac 'talk krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl' i czekac przez kilkadziesiat
sekund zanim sie talk z talkd dogada, zeby potem zobaczyc
'Your party is not logged in', zamiast po prostu napisac sobie
finger krzysio_at_.....

Co innego jeszcze jak ktos robi finger @host.domena, to mozna ostatecznie
zablokowac. Ale zeby plokowac fingera na konkretne konto to juz jest
po prostu utrudnianie zycia innym.

(Tak naprawde to tylko przyklad, bardzie mnie zlosci ze mi finger
nie dziala w Gliwicach :-) )

Kaz

Piotr Piatkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND