Re: Finger - connection refused

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 09 Mar 1995 - 17:24:03 MET

Wojciech Myszka wrote:

> ---
> Hmm... finger pozwala o zapytanie o uzytkownika o imieniu, na przyklad
> Jacek - i powinien poinformowac o wszytkich Jackach z passwd. To samo
> dotyczy nazwiska - i dla tego finger jest *lepszy* niz vrfy. Jest
> jeszcze komenda expn (i to ona pozwala zauwazyc, ze guest na hebe to
> root :-)

I bardzo dobrze. Widzisz.. u nas nie chodzi o to, zeby nie bylo ZADNYCH
informacji, a jedynie o to, zeby nie dalo sie latwo ustalic, kto w danym
konkretnie momencie jest zalogowany lub nie.

> Prawde mowiac wiele sendmaili pozwala na ograniczenie dzialania komendy
> expn - gdyz i ona udziele istotnych informacji o uzytkowniku.

Ale moze sie przydac 'instead of', jak sam zauwazyles.

> PS Milo wiedziec, ze jestem niemile widzianym gosciem na hebe... Czy
> ma to byc z wzajemnoscia? W

Wojtku, to chyba jest tzw. *nadinterpretacja*. Zawsze mozesz do mnie napisac
e-mail i zapytac, czy jestem - jesli bede to Ci odpowiem - mam zwyczaj
czytania poczty codziennie - nawet w dni "wolne". Zreszta pisalem juz dzis o
tym, dlaczego jest tak, a nie inaczej na hebe i dlaczego tak bedzie.

                                                Pozdrawiam,
                                                   -Krzysio

  | E-mail:                        =Unix/Network Security Expert= |
  | krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl    IRC:  Krzysio    Radio: SQ5ASM |
  | root_at_hebe.umcs.lublin.pl       Voice phone:   +48-81-37-56-76 |
  | 3W home page: http://hebe.umcs.lublin.pl/Krzysio/Krzysio.html |
  |     "You can't kill ... what was killed before ..."           |
  |                                     - unknown vampire         |