Re: Internet dla Szkol - Czyny zamiast Slow

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Mon 06 Mar 1995 - 20:47:47 MET

Artur Urbanowicz (artur_at_apollo.umcs.lublin.pl) wrote:
> [...]

> Uruchamianiu internetowych pracowni w trzech lubelskich liceach nie towarzyszyly
> zadne ceremonie, nikt nie rozwijal czerwonego dywanu przed Dostojnymi Goscmi,
> zabraklo telewizyjnych halogenow. W prasie nie pojawila sie najmniejsza
> wzmianka o tym, jak to dzieki staraniom ojca lubelskiej sieci, pana
> Zbigniewa Skorzynskiego Internet dotarl do pierwszej szkoly w roku 1994
> i to nie smiesznym drucikiem 9600bps, ale szeroka rzeka Ethernet, tamowana
> w dolnym biegu struzka lacza Lublin-Warszawa, ktora zabiegi melioracyjne

Torun wprawdzie zgrzeszyl poinformowaniem prasy (ComputerWorld) o
podlaczeniu IV LO, ale tez nie od razu, dopiero kiedy formalnosci z NASK
zostaly zalatwione - w grudniu 93 roku. Osoby dzieki ktorym doszlo do
podlaczenie LO naleza do tych, ktore znacznie wiecej robia niz mowia.
Nie wiem tez czy moge ujawnic wszystkie nazwiska, ktore obily mi sie o
uszy, ale swoj wklad mieli pracownicy UMK z Ogolnoucz. Osr.
Obliczeniowego i Instytutu Astronomii oraz CAMK. O ile sie orientuje
IV LO jest tez najbardziej zaawansowane w uzytkowaniu sieci, majac
wlasny serwer unixowy i gopher, chociaz dopiero od konca zeszlego roku.

> Jestem doglebnie przekonaniy, ze juz sama liczba ojcow akcji "Internet dla
> Szkol" zapewni jej sukces. W gore serca!

IdS bardzo mi sie podoba bo daje szanse rozwiazania problemu dostepu
szkol na szersza skale i wymiany doswiadczen. Ale i tak wszystko zalezy
od pojedynczych ludzi, ktorzy beda te sieci instalowac...

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec