Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 01 Dec 1994 - 12:33:57 MET

Artur Pioro (artur_at_thp2.if.uj.edu.pl) wrote:
: >>>>> "Piotr"==Piotr Piatkowski <kompas_at_uci.agh.edu.pl> writes:

: Piotr> A swoja droga, to stracilem mnostwo czasu zeby sprawdzic gdzie
: Piotr> tak naprawde ta pw lezy i takiej calkowitej pewnosci nie
: Piotr> mam... (jedyne co mozna zrobic to traceroute i patrzyc ktoredy
: Piotr> pakiety leca).

: A trzeba bylo nslookupem sprawdzic adres IP dla jakichs wezlow z tej
: domeny, zakwalifikowac go do odpowiedniej klasy (A, B lub C) i w
: zaleznosci od tego zrobic odpowiednie whois do rs.internic.net.

A ja zrobilbym jeszcze inaczej:
lynx http://www.pw.edu.pl/
i od razu widac, ze to jest: Warsaw University of Technology.
(Oczywiscie, nie zawsze tak mozna... :-( ).

: artur_at_thp2[~] $ nslookup
: Default Name Server: ztc386a.if.uj.edu.pl
: Address: 149.156.74.10

: > set q=ns
: > ifj.edu.pl

Wyrzuc nslookup, uzywaj host - u mnie to samo pytanie wyglada tak:
szymon_at_galaxy:/var/named (38) # host -t ns ifj.edu.pl
ifj.edu.pl NS chopin.ifj.edu.pl
ifj.edu.pl NS dxmint.cern.ch
ifj.edu.pl NS danpost.uni-c.dk

--
                        Szymon Sokol -- Network Manager
U     U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center