Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 01 Dec 1994 - 12:15:50 MET

Grzegorz Krawczyk (krawczyk_at_kme.agh.edu.pl) wrote:

: > Powtarzam to, co juz napisalem, ze wg mnie
: > domena "geograficzna" daje mi wiecej informacji o instytucji, do ktorej np.
: > wysylam poczte, niz domena ".com" czy ".edu".

: No to co niesie wiecej informacji:

: host.katerda.pw.edu.pl czy host.katerda.wroclaw.pl ???

: Po mojemu to pierwsze bo wiem ze PW nie jest w Wieliczce.
: Owszem wiem tez, ze PW jest .edu ale moze zaistniec w .com firma
: o nazwie "Pan Walewski sp. z o.o." --> host.oddzial.pw.com.pl

I to jest wlasnie bardzo dobry argument. Owszem, i ja, i Grzegorz, i Jarek
Rafa wiemy, ze Politechnika Wroclawska to instytucja edukacyjna - ale i to,
ze jest we Wroclawiu wiemy. Natomiast czlowiekowi gdzies np. z zapadlej dziury
typu Nowy Jork :-) nazwa pwr.wroc.pl prawdopodobnie nic nie mowi, gdyz o
pieknym miescie Wroclaw w zyciu nie slyszal. Natomiast nazwa np. agh.edu.pl
mowi, ze ma do czynienia z uczelnia - i to jest cenna informacja, gdyz nazwy
AGH tez zapewne nigdy nie slyszal i agh.krakow.pl to dla niego moze byc
cokolwiek. Nie wiem, jak inni (*) ale ja wole byc przez korespondentow z
Zachodu od razu identyfikowany jako przedstawiciel srodowiska akademickiego -
to upraszcza wiele rozmow (np. o discountach :-) ).

(*) Wg starej krazacej u nas anegdoty, w latach 70-tych wstal kiedys na Senacie
szef Studium Wojskowego i zaczal swe wystapienie od slow: "Nie wiem, jak INNI
dziekani, ale ja uwazam..." :-)

--
                        Szymon Sokol -- Network Manager
U     U M     M M     M University of Mining and Metallurgy, Computer Center