Re: stanowisko NASK w sprawie uzytkownikow komercyjnych

Autor: Cezar Cichocki (CEZAR_at_psych2.psych.uw.edu.pl)
Data: Mon 28 Nov 1994 - 14:20:44 MET

VTAM!

Ja chyba czegos nie pojalem w liscie prof. Hofmokla:

> [...]
> kogos, kto nie jest uprawniony do znizki to powinna obciazyc go odpowiednia
> oplata wraz z VATem i przekazac te oplate do NASKu. Jezeli chce
> z jakis powodow udostepnic usluge za darmo to musi sama zaplacic za
> abonenta. Najprostszym wyjsciem jest aneksowanie istniejacej umowy,
> w ktorym to aneksie precyzuje sie jaki procent pasma, ktorym uczelnia
> jest dolaczona do NASKu wykorzystane jest dla ruchu komercyjnego.
> Za ten procent pasma uczelnia placi wedlug cennika wraz z oplata VAT.
> Jezeli uczelnia pobiera wieksza oplate niz placi NASKowi to jest to sprawa

????????????? No tak, gdyby NASK byl dystrybutorem jakiejs firmy to by
dealerow zarznal w kilka dni. Przeciez NIKT nie bedzie placil Uczelni za
konto, jezeli bedzie musial dac WIECEJ niz w NASKu (oplata NASK +
ewentualna marza Uczelni). :-( Ale to tylko dygresja.
Czyli: jezeli GW (albo jakas inna gazeta) dystrybuuje swoje zbiory przez
Internet to czy to znaczy ze musi placic? Przeciez jest to dzialanosc
INFORMACYJNA a nie KOMERCYJNA (z tego co pamietam nie umieszczaja tam
reklam).
Czyli jezeli np firma "Krzak S.A." bedzie miala konto na mojej sieci i
umieszczala na nim TYLKO BEZPLATNIE DOSTEPNE INFORMACJE (bedzie dziala
jako serwis informacyjny bez mozliwosci umieszczania reklam) to tez musi
placic? A jezeli np postawie httpd dla tej firmy? I zamiast zalozyc im
konta bede drukowal poczte i wysylal im "zwykla" poczta?
Skoro mam archiwum FTP plikow do Clipper'a (komercyjny produkt firmy CA)
to czy to podlega juz pod "udostepnianie sieci"? A jezli do tego samego
servera wrzuce artykulu z "Przegladu Wedkarskiego" to czy oni beda musieli
za to placic?

> Dotychczasowe umowy opieraja sie na wzajemnym zaufaniu .

? To po co regulacje prawne?

> Isnieje mozliwosc
> wyrywkowego sprawdzenia konkretnego polaczenia dla weryfikacji czy nie ma
> istotnych rozbieznosci miedzy deklarowanym a rzeczywistym wykorzystaniem
> pasma dla ruchu komercyjnego ale jak na razie nie bylo potrzeby takich
> sprawdzen.

Hmmm, jezeli ktos raz na jakis czas wysyla maila, to czy poziom
wykorzystania pasma jest mierzony W TRAKCIE polaczenia do SMTP czy tez
jest usredniany za ostatni kwartal? :-)
A co z UUCP?
(Nie mowie o wypadka wpiecia w siec jakiejs podsieci przez np slip'a)

> Poza tym wlasciwe deklarowanie lezy w interesie uczelni bowiem
> deklarujacv istotnie mniej niz w rzeczywistosci uczelnia pogarsza
> swoje warunki pracy sponsorujac uzytkownika komercyjnego a w przeciwnym razie
> placi wiecej niz powinna

(sic!)

Tzn placic i tak bedziemy tyle samo jezeli sie komus pozwoli wykorzystywac
konto a w interesie uczelni (jak sadze) lezy bardziej posiadanie sponsora,
ktory np zakupilby (podarowal?) kawalek sprzetu....
Poza tym nie wiem, czy wplacenie dodatkowych pieniedzy na konto NASK przez
potencjalnego klienta mojego Wydzialu pozwoli Wydzialowi odczuc jakokolwiek
zmiane.... :-(

Przepraszam za taka ilosc pytan, ale naprawde nie rozumiem "co autor
chcial powiedziec".

Cezar

                                     &&&
                                    (o o)
| It's my private opinion! U |
| Cezar Cichocki | The best prevention against |
| Supervisor- network Administrator | viruses is not to buy a PC !|
| Warsaw University POLAND | cezar_at_psych2.psych.uw.edu.pl|