Re: Standard WWW i my.

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Sat 26 Nov 1994 - 17:31:19 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
> Operator planp (arcinfo) (root_at_planp.arch.pwr.wroc.pl) wrote:
> : Mam bardzo powazna mysl:
> : trzeba by, przynajmniej wsrod nas, wprowadzic jakis standard
> : podawania odsylaczy do wszelakich serwerow: ftp, www, gopher ...

Sergiusz pisze w nastepnych postingach, ze chodzilo mu o prostych
ludzi. Akurat polip (w przeciwienstwie np. do net-l) jest raczej dla
nie-prostych, przynajmniej jezeli chodzi o znajomosc sieci i nalezy
zakladac, ze znaczna wiekszosc uczestnikow zna URL.

> A w ogole, wywazyles wlasnie otwarte drzwi, bo URLi uzywa m.in. Rafal
> Maszkowski w liscie Polskich Zasobow Sieciowych, i chyba juz wszyscy sie

Za to nie uzywam standardu opisow rekordow pisanego wlasnie przez IAFA
i te drzwi mozemy sprobowac wywazyc, jezeli ktos ma ochote dyskutowac.

> do tego powoli przyzwyczajaja... Tylko zawsze znajdzie sie ktos, kto
> zapyta: "A czemu, jak ja pisze: ftp ftp://ftp.arch.pwr.wroc.pl/home/ftp/ to
> mi wyskakuje 'Host unknown'...?" i trzeba bedzie tlumaczyc, ze klienty FTP
> w odroznieniu od klientow WWW (takich jak Netscape, Mosaic czy Lynx) nie
> rozpoznaja URLi... :-(

Nie. Prawidlowa odpowiedz jest: pisz 'ncftp' zamiast 'ftp' (a jezeli
command unknown to torturuj SysAdma).

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec