Re: Mailery[edytory?]

Autor: Aleksander Matuszak (max_at_twins.pk.edu.pl)
Data: Fri 18 Nov 1994 - 12:09:16 MET

> lbs_at_phys.ufl.edu wrote:
>
> : I mala uwaga na temat vi. Ostatnio edytowalem plik o rozmiarze ok. 11 MB.
> : Chcialem wyciac z niego duzy fragment (tak z 2/3). Znalazlem poczatek
> : fragmentu, postawilem marker. Nastepnie znalazlem drugi koniec (dosc
> : odlegly) i zazadalem skasowania od tego miejsca do markera. Vi
> : zaprotestowal, ze "no register space" i skapitulowal. Przy pomocy malego i
> : prostego edytora joe zrobilem to bez zadnych problemow.
>
> : Andrzej K. Brandt
>
> : ---
>
> : Jak wycinam duzy fragment w vi, to uzywam
> [...]

Co prawda tematem tej dyskusji formalnie sa mailery, a nie jak kasowac linie w pliku
tekstowym, ale skoro temat zostal wywolany to dorzuce swoje trzy grosze nt. vi.
        o nacisniecie ^G podaje aktualny numer linii na poczatku tekstu do skasowania
        o przechodzimy kursorem do ostatniej linii ktora zamierzamy skasowac
        o piszemy ESC :numer_pierwszej_linii , d Enter
        o rozkoszujemy sie komunikatem typu 216780 fewer lines
Clever, isn't it?

                        Aleksander Matuszak