Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Wed 19 Oct 1994 - 15:12:27 MET

Krzysztof Wroblewski wrote:

> Swoja droga jestem ciekaw co Emacs czy TeX potrafia wiecej niz edytory
> do Windows. Oczywiscie chodzi mi o to co mozna wykorzystac na codzien
> nie bedac np. ekspertem od fotoskladu czy hobbysta projektujacym nowe
> kroje pisma.

Emacs jest calym 'srodowiskiem pracy' korzystajacym z mozliwosci
LISP'u, a wiec takze i AI. Na temat Emacs'a powstaly juz ogromne prace.
To po prostu trzeba zobaczyc w dzialaniu, ze mozna bylo sie wypowiedziec.
Gdybym zaczal wyliczac co Emacs moze, to po prostu wszyscy, ktorych
ten temat nie interesuje oskarzyliby mnie o zapychanie ich mbox'ow. :)

> Ja tez jestem zwolennikiem UNIXA, ale publikacje pisuje na PC a nie
> na CRAYu.

A ja na Silicon Graphics, lub moim PC pod Linux'em.

> Swoja droga ten do ktorego mam dostep jest zorganizowany
> w ten sposob, ze tego typu zadania automatycznie przejmowane sa przez
> tzw "front end machines" co oszczedza uzytkownikowi kosztow zwiazanych
> z wykorzystaniem procesora, a hackerom w istotny sposob utrudnia wlamanie.

I bardzo dobrze. Jeszcze raz sie potwierdza, ze kazdy powinien
pracowac w srodowisku, ktore uwaza za najlepsze dla swoich potrzeb.
Nie ma sensu natomiast negacja czegos tylko dlatego, ze wydaje sie inne.

> Fakt, ze na kilku uczelniach pojawiaja sie komputery z Linuxem przynajmniej
> poki co nie oznacza, ze takie sa trendy swiatowe. Swiadczy to tylko, ze
> w trudnej sytuacji finansowej uczelnie cos na sile probuja zrobic. I bardzo
> dobrze! Ale z mula i tak nikt nie zrobi konia wyscigowego, dlatego zwyczajnie
> uzywajmy to co mamy w najwygodniejszy dla nas sposob i nie dajmy sie
> zwariowac.

Dokladnie. A swoja droga.. jest to drugi ciekawy watek w dyskusji... tredy
swiatowe. Fajnie.., ale poki co, tredem swiatowym w Internecie jest Unix
(we wszystkich swoich odmianach) i to wlasnie integruje wspaniale srodowisko
sieci, a nie je dzieli. Po drugie.. my pracujemy TU i TERAZ w okreslonych
realiach i prawde mowiac to co robia koledzy w np. Australii mozemy uznac,
za ciekawa, ale jedynie ciekawostke dla nas. :)

                                        Pozdrawiam,
                                           -Krzysio