TeX

Autor: Lech Borkowski (lbs_at_phys.ufl.edu)
Data: Tue 18 Oct 1994 - 23:21:52 MET

>To raczej nie jest argument. Wiele pism przyjmuje artykuly pisane w Wrod'dzie
>czy Word Perfekcie. Wiele (nie wiem czy nie wiekszosc) pism medycznych
>przyjmuje artykuly w MS Wordzie ale w formacie MAcintosha!

Pisma humanistyczne i moze biologiczno-medyczne
nie uzywaja rownan i symboli matematycznych
tak jak matematyka i fizyka. Microsoft sie nawet
nie oglasza w pismach dla fizykow, bo nie ma szans
w starciu z TeX-em i unixem. I fizycy to wiedza
i Microsoft. Microsoft zarabia na sekretarkach,
ludziach nie lubiacych techniki. Takich jest
wiekszosc w kazdym kraju i tam sa wieksze pieniadze.
Kazdy chlam mozna ladnie ubrac, pozlocic, zareklamowac
i sprzedac. Kupujac MS Word placisz za reklame
Microsoftu, za te pozlocenia itd.

Mowimy o dwoch roznych swiatach. Jak ktos nigdy
na oczy nie widzial wiekszych, zlozonych
rownan i konstrukcji, to nie zrozumie wyzszosci
TeX-a w takich zastosowaniach. A jak biologowie
i socjologowie pisza w Word Perfect to niech
pisza. Na zdrowie. Do tego TeX nie jest
potrzebny.

Microsoft skutecznie wmawia, ze jego programy
sa najlepsze, najbardziej uniwersalne, bo z tego
przeciez zyje. Podobnie prasa pecetowa - przeciez
nie beda podcinac galezi, na ktorej siedza.

> [...]
>TeX jest bezsprzecznie najlepszym edytorem wykorzystywanym do automatycznego
>skladu, ale z tego co wiem nie jest to chyba edytor najwygodniejszy w uzyciu.
>Najwieksza zaleta Windows jest to, daje wspolna plaszczyzne pracy wielu
>roznych programow, i za pomoca kilku ruchow myszy umozliwia przekazywanie
>informacji pomiedzy nimi. Dlatego wstawienie do tekstu pisanego w Wordzie
>czy innym edytorze napisanym pod Windows! wykresu zrobionego Sigma Plotem
>rozwiazania skomplikowanego ukladu rownan z Math Cada i dwuwymiarowego
>widma NMR z Felixa to tylko kikanascie sekund!

Radzilbym jednak nie wypowiadac sie na temat TeX-a nie znajac
jego uniwersalnosci. Patrze na to co piszesz, jak
na biala myszke w labiryncie Microsoftu. Myszka
mysli, ze ten labirynt to caly jej swiat.

A my juz dawno z labiryntu wyszlismy. I stad tak
trudno sie dogadac.

Wstawianie grafiki do TeX-a to pryszcz.

Nie znasz zapewne software na unix, komercyjnego
i darmowego. Gdybys znal, toby rozmowa inaczej
wygladala. "dwuwymiarowe wykresy"... Panie,
my tu juz dawno tedy przeszli... :-)

Lech Borkowski