IP

Autor: wowoc_at_acs.ucalgary.ca
Data: Thu 29 Sep 1994 - 20:03:43 MET

Poniewaz to miejsce ma w swojej nazwie IP, wiec
podrzuce tym co planuja rozwoj swoich sieci, ze
w USA i Kanadzie zaznaczyl sie trend eliminacji
IPX. Tak, tak, a nawet Novell w tym oficjalnie
(acz bez rozglosu) pomaga.
Scenariuszy jest kilka:
 - calkowite przejscie na UNIX (dla organizacji o tysiacach
   uzytkownikow zwykle znaczy to PC-UNIX - ale nie SCO,
   a raczej Solaris, Unixware, czy tez nawet NeXTSTEP;
   jesli chodzi o koszty utrzymania sieci UNIX i sieci
   Novell (czy tez Novell/UNIX) to te pierwsze sa duzo
   nizsze jakkolwiek by nie liczyc);
 - kilka serwerow Novell komunikujachych sie
   z klientami uzywajac IPX, ale juz ze swiatem
   zewnetrznym (np. drukarki :-) tylko TCP/IP;
 - odciecie PeCetow i Novella od reszty swiata,
   jesli nie stosuje sie do powyzszych dwoch.

W kazdym razie 'backbone'*** w tutejszych organizacjach
wkrotce nie beda sie babraly z IPX.
Na uniwersytetach Novell byl/jest i tak rzadkoscia.

Witold Owoc <wowoc_at_acs.ucalgary.ca>

*** Zawsze mile witam objasnienie jak sie dany termin
po polsku nazywa. Mam tylko ten klopot z 'localization',
ze skanadyjczanie, uszwedzianie czy tez ufrancuzowianie
wydaja mi sie byc dosyc sztucznymi slowami...

#disclaimer "my.private.views"
The University of Calgary had no knowledge of nor in any
way gave its consent to the transmission of this message.