Re: Oprogramowanie dla Internetu

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_oso.chalmers.se)
Data: Thu 12 May 1994 - 21:11:52 MET DST

Jaroslaw Rafa writes:

> Hello Netters,
> poszukuje innego oprogramowania Internetowego na PC niz to co mam. A mam
> rzeczy nastepujace:
[...]
[...]
[...]
> [...]
> pod Windows (no chyba ze cos jest tylko pod Windows - tak chyba jest z WWW ?
> :-()
> Kolejne pytanie: czy istnieje (a jezeli tak, to czy jest do sciagniecia, czy
> tez np. sa tylko takie komercyjne :-() pakiet oprogramowania internetowego
> zawierajacy _wspolne_rezydentne_jadro_TCP/IP_ z ktorego korzystalyby
> wszystkie uslugi? Chodzi mi o to, abym np. mogl zrobic sobie wyjscie do
> shella DOS-owskiego z gophera i w tym shellu wywolac finger, albo cos
> podobnego. W pakietach takich jak np. NCSA Telnet czy CUTCP kazdy program ma

Jezeli PC uzywasz glownie do pracy w sieci to moze skusisz sie na Unix
i ewentualnie emulator DOSa? Jezeli koniecznie DOS to sprobuj pktmux i
DesqView (ten za $$) - to chyba najlepsza proteza do multitaskingu z
DOSem.

> I jescze jedno pytanie: moze ktos mi przystepnie wytlumaczy co to wlasciwie
> jest KA9Q? Zawsze wydawalo mi sie, ze jest to program ktory pozwala zrobic z
> PC router, ale ostatnio pojawiaja sie na roznych listach postingi, z ktorych
> wynika, ze ludzie uzywaja tego niemalze do wszystkiego: w BBS-ach jako
> bramki, do packet radio, ktos ponoc uzywal tego do ftp (?) itd. Wytlumaczcie
> mi prosze, co to za takie cudo, ktore wszystko moze?

KA9Q to genialny program (do MS-DOS, ale tez i na Unix - tylko w tym
przypadku nie jest potrzebny..) do pracy w sieci. Pierwotnie
przeznaczony do pracy w sieci Packet Radio, obsluguje niezliczone
ilosci protokolow z AX25 i TCP/IP na czele. Posiada wewnetrzny
multitasking, ktory umozliwia rownoczesna prace ftpd, smtpd, fingerd (i
wielu innych) jak i odpowiednich klientow. Wyjscie do shella zatrzymuje
ta cala maszynerie, ale po powrocie wznawia prace. Bardzo ladnie i
przejrzyscie napisany, latwo go modyfikowac. Daje sie go tez uzywac do
dial-up IP. Obecnie staje sie przezytkiem...

Lepszym (stabilniejszym) routerem jest PCRoute, byc moze jeszcze
lepszym FreeBSD lub Linux (czy ktos ma doswiaczenia?).

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se rzm_at_mat.uni.torun.pl <-finger for public
snail: Omgangen 464-82, 412-80 Goteborg, Sweden; tel: +46-31-7780831      key