Oprogramowanie dla Internetu

Autor: Jaroslaw Rafa (sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 12 May 1994 - 20:14:20 MET DST

Hello Netters,

poszukuje innego oprogramowania Internetowego na PC niz to co mam. A mam
rzeczy nastepujace:
   NCSA Telnet
   CUTCP, ale niekompletny, i kazdy program z innej wersji - moze ktos wie
          skad mozna sciagnac kompletny CUTCP ?
   PC Gopher III (ten z boombox-a) - czy ktos wie moze czy istnieje lepszy
          klient gopherowy na PC? Ten ma dosc ubogie mozliwosci, np. nie
          mozna ogladac obrazkow na ekranie, ciagnie je jako pliki binarne.
          Nie mozna tez polaczyc sie od razu z wybranym serwerem tylko
          trzeba startowac od domyslnego itp.
   POPMail
   Archie-client sciagniety z Simtela z katalogu pktdrvr (a moze to bylo
          network ?) ale jeszcze go nie probowalem.
   Trumpet i Minuet - wlasnie je sobie sciagnalem i tez jeszcze nie
          probowalem.
   Talk - sciagniety z Simtela. Beznadziejny, bo dziala jak automat
          telefoniczny: ja moge talknac do kogos, ale nie mozna talknac do
          mnie, bo nie jest rezydentny. Zeby mozna bylo talknac do mnie to
          musi caly czas chodzic na moim komputerze, ale wtedy oczywiscie
          nie mozna nic robic. Tego tez jeszcze nie probowalem, ale tak
          wynika z opisu. Czy ktos cos wie o jakims talku ktory potrafi
          rezydentnie odbierac wywolania?
   Telnetd - telnet-demon sciagniety z Simtela. Mozna sie zatelnetowac na
          PC, na ktorym cos takiego chodzi (musi chodzic caly czas i czekac na
          ewentualnych uzytkownikow).

To byloby z grubsza tyle. Czy ktos moze mi polecic jakies inne programy?
Oczywiscie maja to byc rzeczy chodzace pod packet driverem i najchetniej nie
pod Windows (no chyba ze cos jest tylko pod Windows - tak chyba jest z WWW ?
:-()
Kolejne pytanie: czy istnieje (a jezeli tak, to czy jest do sciagniecia, czy
tez np. sa tylko takie komercyjne :-() pakiet oprogramowania internetowego
zawierajacy _wspolne_rezydentne_jadro_TCP/IP_ z ktorego korzystalyby
wszystkie uslugi? Chodzi mi o to, abym np. mogl zrobic sobie wyjscie do
shella DOS-owskiego z gophera i w tym shellu wywolac finger, albo cos
podobnego. W pakietach takich jak np. NCSA Telnet czy CUTCP kazdy program ma
wbudowany wlasny kernel TCP/IP.
I jescze jedno pytanie: moze ktos mi przystepnie wytlumaczy co to wlasciwie
jest KA9Q? Zawsze wydawalo mi sie, ze jest to program ktory pozwala zrobic z
PC router, ale ostatnio pojawiaja sie na roznych listach postingi, z ktorych
wynika, ze ludzie uzywaja tego niemalze do wszystkiego: w BBS-ach jako
bramki, do packet radio, ktos ponoc uzywal tego do ftp (?) itd. Wytlumaczcie
mi prosze, co to za takie cudo, ktore wszystko moze?

Dziekuje z gory za wszelkie informacje

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl