Re: SLIP

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Sat 07 May 1994 - 15:55:56 MET DST

> Prawdopodobnie chodzi o uniemozliwienie korzystania z Internetu
> osobom nie posiadajacym kont na z gory okreslonych maszynach...

Ale mozna to zrobic lepiej - i autoryzacje zrobic i nie robic blokad routingu.

> Jest tez taka przewaga, ze laczem IP potrafie _jednoczenie_
> wysylac poczte (SMTP), odbierac poczte (POP3), cos tam FTPowac
> lub FINGERowac i ewentualnie zrobic cos interakcyjnie
> - choc dluzsza praca interakcyjna jednak zbyt duzo kosztuje...

No tak, mi tez by sie to podobalo - tyle ze nie moge, bo mi Cyfronet
routing ucial. Nawet nie moge sie pop3'em dostac na moja uniwersytecka
maszyne, bo to juz nie jest domena cyf-kr.
Jak zechce sobie poczte przeczytac to robie:
a) telnet cyfronet
b) rlogin cyfronet -> galaxy
c) zrzut skrzynki pocztowej do pliku i spakowanie go zipem
d) przeftepowanie zipa do cyfronetu
e) powrot do cyfronetu
f) przeslanie ftp'em zipa po modemie do domu.

Jesli to nie jest dziwaczne, to ja jestem Kubus Puchatek.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow