Re: Cisza

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Mon 18 Apr 1994 - 14:28:57 MET DST

>Latwo napisac grupe Usenet - ale czym polaczyc sie mam z tymi grupami
>- moglbym sam szukac po omacku, ale mysle, ze ta lista jest po to
>aby i nowincjusze mogli cos dowiedziec od gurow
>Pytanie : server novell-owy w internecie - jak laczyc sie z Usenet?

Generalnie, kiedy pojawia sie haslo "Novell a Internet", sprowadza sie to
do problemu "PC a Internet" z poprawka na pogodzenie IPX (protokolu Novella)
z TCP/IP.
Jesli chodzi o te poprawke: sa 2 szkoly, jedna zaleca uzywanie ODI, a druga -
do ktorej ja naleze - packet drivera. Packet drivery sa dostepne np.:
ftp.uci.agh.edu.pl:/pub/msdos/network/pktd11.zip

Jesli chodzi o problem ogolny, co mozna zrobic z PC: jest sporo pakietow
(mniej lub bardziej niedopracowanych :-) ) dla PC pracujacych nad packet
driverem. Z bardziej znanych: CUTCP/CUTE (obecnie Rutgers TCP) to pakiet
Telnet/Rlogin/Rsh/FTP; PC Gopher (rozne wersje) - klient Gophera; Cello, Viola
i nade wszystko WinMosaic - klienty (klienci?) WWW; jest klient IRC; istnieje
tez klient do zdalnego (NNTP) czytanie newsow - Trumpet Newsreader. Dla
bardziej wymagajacych isnieja zintegrowane pakiety (pod Windows) laczace w
sobie klika funkcji, np. WinQVT - na ten temat nie wiem niestety nic blizszego,
bo dla mnie MS-Windows stanowi bootstrap loader dla MS Worda, poza tym nie ma
zadnych zastosowan ;-).
Grupa USENETowa poswiecona tej tematyce to comp.protocols.tcp-ip.ibmpc.
                                              Szymon Sokol