Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak ściemnić laptop

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak ściemnić laptop
From: arnold@hooterville.invalid (Arnold Ziffel)
Date: Mon, 22 Jul 2024 21:02:00 -0000 (UTC)
Marcin Debowski <agatek@invalid.zoho.com> wrote:

> I teraz pytanie, czy ta wartość, którą produkuje receptor to jest już po
> zlogarytmowaniu czy też mózg logarytmuje? :)

Ja nie mam pojęcia, ale zakładałbym, że sam receptor tak produkuje.
Przecież nerwy też muszą mieć jakąś określoną dynamikę, czy też zakres
wartości, jakie są w stanie przekazywać.

Inna sprawa, że o ile w przypadku słuchu przekazywanie jest dosyć proste
(choć rozbijanie na częstotliwości odbija się już w uchu, w ślimaku), to
w przypadku wzroku jest to bardziej skomplikowane. Część przetwarzania
obrazu, jak np. rozpoznawanie linii, odbywa się już w siatkówce. Mózg nie
dostaje po prostu sygnału video :)

Ciekawa książka w temacie, choć tylko sygnalizuje pewne zagadnienia:
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4911411/czego-oczy-nie-widza-jak-wzrok-ksztaltuje-nasze-mysli

--
Ojciec Jasia jest kosmonautą. Któregoś dnia do drzwi jego mieszkania puka
sąsiadka i pyta: