Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Sat, 3 Feb 2024 16:28:47 -0800 (PST)
On Saturday, February 3, 2024 at 10:16:33 a.m. UTC-6, heby wrote:

> To raczej nie ma zwiazku ze "starymi" dyskami. Wydaje mi się że w
> starych dyskach ramie z głowicami może nie być policzone na pracę pod
> kątem i może nie trafiało poprawnie w sektory.

To tak nie dziala., moze tak bylo jak glowicami machaly krokowce ale juz dawno
tak nie ma.

Dzis kontroler czyta sciezki na biezaco jak sie pod glowica przesuwaja i
reguluje prad plynnie aby trafic w srodek sciezki albo nieco obok jak nie umie
przeczytac sektora. Ale generalnie to nie tak ze 10 lat temu pamietal ze tyle V
trzeba aby sciezke 12345 miec pod glowica.