Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Sat, 3 Feb 2024 13:57:10 +0100 (GMT+01:00)
NNTP Surfer:

> Dawno temu, gdy jeszcze zajmowałem się
> składaniem swojego PC popularna była
> opinia że dyski HDD nie powinny leżeć na
> boku podczas pracy.

Był słaby dostęp do dokumentacji, więc tworzono mity -- kwitła
 demokracja...

> Czy tak jest w rzeczywistości,
> czy może to tylko jakiś mit?

Należy sięgnąć do producenckiej dokumentacji, by rozsądnie
 odpowiedzieć...

Ogólnie dyski mogą pracować w dowolnej pozycji, ale nie przepadają
 za zbyt wysoką temperaturą a dodatkowo mechaniczne nie lubią
 wstrząsów i zmiany tej pozycji podczas pracy z uwagi na
 zachowanie momentu pędu...

Producenci starannie podają warunki --  dopuszczalne temperatury i
 dopuszczalne wibracje czy wstrząsy zarówno podczas pracy jak i
 podczas przechowywania...

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----