Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] ThinkPad x201 - chłodzenie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] ThinkPad x201 - chłodzenie
From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net>
Date: Wed, 23 Aug 2023 11:11:39 -0000 (UTC)
Date: Sun, 20 Aug 2023 12:19:28
From: Atlantis
[...]
> Fabryczna pasta na procesorze faktycznie była już mocno zaschnięta -
> zastąpiłem ją Arctic MX-6. Natomiast to co mnie zaskoczyło to fakt, że
> na GPU nie było pasty, ale termopad, który znajdował się w średnik
> stanie (m.in. widoczne było na nim pęknięcie). Ponieważ nie miałem pod
> ręką żadnego zamiennika, jedynie oczyściłem pad, GPU i okolicę z kurzu i
> ponownie założyłem chłodzenie.
[...]
> Niestety nie spisałem temperatur przed wymianą pasty i czyszczeniem. W
> związku z tym mam kilka pytań:
> - Czy takie rezultaty można uznać za poprawne? Dziewięćdziesiąt stopni
> to niby sporo, jednak z drugiej strony tam jest tylko mały radiatorek i
> turbinka...

W sieci piszą, że te modele się grzały mocno, choć na mój gust to sporo,
bo ta generacja procesorów (Arrandale) miała TJ=105°C:
https://www.thinkwiki.org/wiki/Category:X201
https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products/codename/32724/products-formerly-arrandale.html

Lepiej wymienić.

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://fedoraproject.org
There should be a science of discontent. People need hard times and