Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani 8TB na archiwum

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani 8TB na archiwum
From: Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer>
Date: Sun, 23 Apr 2023 14:42:33 +0200
On 22.04.2023 11:19, heby wrote:

Już kupiłem i właśnie oram trzeci TB za pomocą dd if=/dev/zero z jednoczesnym zapisaniem raportu smarta przed i po (aby zobaczyć, co się zmieniło). Powinno do jutra zakończyć (200MB/sek zapis :/).

Dysk ma w smarcie kilka błedów DMA, ale co z tego można wywnioskować - nie wiem. Wiele moich dysków ma takie błedy i nigdzie się nie wybierają.

Ma też testy, ale tutaj zaskoczenie: test typu "long" trwa minutę, strasznie hałasuje głowicą i faktycznie kończy się po tej 1 minucie z "success".

Dzięki. To jeszcze dopytam jak z hałasem ogólnym dysku? Terkocze tak, że zwraca to uwagę czy da się zignorować? No i jaki model konkretnie kupiłeś?

--
pzdr
Roman