Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani 8TB na archiwum

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani 8TB na archiwum
From: "ptoki (ptoki)" <sczygiel@gmail.com>
Date: Fri, 21 Apr 2023 08:02:45 -0700 (PDT)
środa, 19 kwietnia 2023 o 12:45:50 UTC-5 heby napisał(a):
> Cześć.
>
> Muszę powiększyć dysk w NASie do ~8TB. NAS działa 24/dobę.
>
> Ponieważ wydajność jest zupełnie nieistotna (byle wysycało 1Gbit/s), to
> szukam czegoś powolnego, taniego.
>
> Ale nie chciałbym wdepnąć w jakąs popsutą serię, któa padnie po tygodniu.
>
> Może ktoś podrzucić, czym warto się zainteresować? Obecnie rozglądam się
> za ST8000DM004, ale cały czas z tyłu głowy mi siedzi, że nawet jak pisza
> "nowy", to to wydłubane z jakiegoś racka i skasowane liczniki. Strach
> kupować :/

Ogolnie to w takich tematach warto zajrzec na raporty backblaze.
Oni kupuja konsumerowe dyski i maja z nich potem statsy awaryjnosci.
Nie zawsze dana seria jest u nich na stanie ale jak maja felerne modele to
wiadomo czego unikac.

Jakis czas temy shitgate mial bardzo slaba serie 2-3TB. Szybko padaly.

Teraz ogolnie nie jest u nich zle ale ja unikam jak moge. Biore WD/toshiba
ewentualnie szajsungi.

W praktyce jak masz dobrze ogarniete kopie zapasowe to kup cokolwiek. Byle
gwarancja byla albo cena taka zeby nie martwic sie jak padnie.
Ale trzeba miec te replikacje postawiona i jakos ja uskuteczniac.