Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Pen z Ventoyem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Pen z Ventoyem
From: Roman Tyczka <romantyczka@hate.you.spammer>
Date: Thu, 30 Mar 2023 11:42:21 +0200

Zrobiłem sobie pendrajwa z Ventoyem, zadowolony wrzuciłem z 20 obrazów różnych Linuxów i Windows, i czekałem na okazję użycia. Okazja się nadażyła i odpaliłem pena w trybie legacy, załadowałem jeden system, okazało się, że czegoś nie mogłem zrobić, więc załadowałem inny i też nie mogłem, bo sam już system (Ubuntu) krzyczał, że nie wystartował w trybie UEFI, więc nie może czegoś tam na dysku zrobić (chodziło o naprawę GRUBa). Wtedy wystartowałem z pena w trybie UEFI i ...zonk. Błędy ładowania, błędy odczytu. Jeden system, drugi, trzeci... to samo. Potem zobaczyłem, że sam Ventoy po uruchomieniu z pena ma opcję walidacji/weryfikacji ISO, która odczytuje i sprawdza czy obraz jest poprawnie zapisany. Same błędy, na każdym ISO, czasem od razu, czasem na 6-8%.

O co chodzi? Dlaczego w trybie UEFI są błędy a w legacy śmiga?

--
pzdr
Roman