Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Odświeżanie SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Odświeżanie SSD
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Sun, 22 Jan 2023 18:55:22 +0000
On 20/01/2023 09:51 pm, pueblo wrote:
Poproszę o jakiś przepis.

Parę razy widziałem na grupie różne informacje na ten temat, ale nie mogę jakoś tego posklejać. Chcę zrobić kopię całego dysku - chyba użyję Image for Windows z bootowalnego Strelca. Mogę spróbować też tego dd z linuxa, jeśli nie ma tam żadnych niuansów i poleceniem znalezionym w necie uda się zrobić kopię i innym ją "wgrać" z powrotem. No  to co zrobić takiemu ssd, żeby go "odświeżyć"? Raczej nic się z nim złego nie dzieje, więc to profilaktycznie.

Kiedys na jakis black friday kupilem 'Acronis True Image' - tanio. A ostatnio tez dostalem ograniczona wersje 'Acronisa' razem z nowym dyskiem ssd do laptopa. I tymze robilem backup moich SSD EVO potem trim i przywrocenie z backupu. Problem polegal na tym ze te dyski (4) byly w RAID 0 i nie dalo sie inaczej zrobic trim jak skasowac RAID i przeleciec kazdy dysk osobno. Dalej mam te dyski ale systemowy to od kilku lat NVMe. W sumie dyski Samsung Evo 250GB SSD chodza od 2015 w RAID 0 i jakos nic sie nie zepsulo. Komputera nie wylaczam.

Pozdrawiam
--
https://badzi0r.wordpress.com/