Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD - Error code 6.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD - Error code 6.
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Wed, 11 Jan 2023 03:46:55 GMT
On 2023-01-10, Szwambuł Trantiputl <trantiputl@duck.com> wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 10 Jan 2023 00:26:42 GMT
>  doszła do mnie wiadomość  <6h2vL.2379583$qD%2.1697095@fx08.ams1>
>  od Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>  :

> Miałem IODD2501 od  nich:
> http://iodd.kr/wordpress/
> To faktycznie był model bezproblemowy.
> Zepsuł się, więc kupiłem odpowiednik(Zalman to dystrybuował w EU), i

Mam zdaje się właśnie jakiegoś Zalmana, ve350 zdaje się.

> zaczęły się lekkie kłopoty, po pierwsze, wyświetlacz - zamiast
> czytelnego oleda dali badziewny i ciemny LCD, po drugie - nie
> wsztstkie dyski chciał uciągnąć, po trzecie - lagi w menu nawet do
> kilkunastu sekund w skrajnych przypadkach.
> Mam dwa Zalmany, jakoś daje się żyć mimo(jak sądzę) kiepskiego
> firmware, lepsze to, niż kombinowanie z pendrajwami czy stosami płytek
> CD, jednak modelu, który miałem na początku nic nie przebije.

Spróbuj serio tego Ventoya. Działa to tak, że na pojedynczym
dysku/pendrajwie, co tam chcesz, masz dowolną ilość obrazów. Jak po
prostu przekopiujesz te obrazy na dysk, to będziesz je widział w menu
podobnym do gruba jako np. CD-live. Ale możesz też utworzyć plik
konfiguracyjny i zdefiniować wirtualne dyski twarde powiązane z tymi
CD-live. WTedy dostaniesz dodatkowy wybór "persistent" czyli, nie
będziesz tracił zmian po zamknięciu takiego systemu z CD. Nie z każdą
dystrybucją ten persistent działa, ale z wieloma tak. Bardzo użyteczne
stworzenie.

--
Marcin