Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] anatomia padania ssd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] anatomia padania ssd
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 10 Jan 2023 00:36:31 GMT
On 2022-11-10, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
> Mam taki oto dysk:
> Model Family:     Samsung based SSDs
> Device Model:     Samsung SSD 860 EVO mSATA 250GB
> Serial Number:    S41MNX0M412082W
> LU WWN Device Id: 5 002538 e40f4e862
> Firmware Version: RVT42B6Q
> User Capacity:    250,059,350,016 bytes [250 GB]
> Sector Size:      512 bytes logical/physical
> Rotation Rate:    Solid State Device
> Form Factor:      mSATA
> TRIM Command:     Available, deterministic, zeroed
> Device is:        In smartctl database [for details use: -P show]
> ATA Version is:   ACS-4 T13/BSR INCITS 529 revision 5
> [...]

Koniec tej historii jest taki, że napuściłem niejakiego Samsung Magician
(SM) na ten dysk (musiałem uzyć przejściówki mSATA->SATA). SM popatrzał,
znalazł błedy (full scan) i zadeklarował, ze on je spokojnie naprawi.
Pozwoliłem. Pokazał, że wszystko jest cacuś. Przeleciałem po tym dysk
ddrescue i znalazł praktycznie tyle samo błędów. No to jeszcze raz SM.
Znowu z dumą naprawił. Juz mi się niechciało rebutować do Linuksa i
przeskanowałem ten naprawiony dysk SM raz jeszcze i znowu znalazł błędy.
Tak, że ten tego. Viva Samsung.

--
Marcin

  • Re: [PECET] anatomia padania ssd, Marcin Debowski <=