Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Długość kabla sieciowego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Długość kabla sieciowego
From: Szwambuł Trantiputl <trantiputl@duck.com>
Date: Thu, 27 Oct 2022 21:09:13 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 26 Oct 2022 12:28:16 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <63590bc4$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
od "Kamil" <nospam@tlen.pl>  :

>Nie będzie różnicy? Wiesz co to jest tłumienie? I co to znaczy "firmowy"?

Miałem to we szkołach, ale już żem zapomniał.

>Skrętka jest produkowana w różnych jakościach/klasach. Taka najgorsza, mimo
>że firmowa działa poprawnie do 50 m. Jeśli chcemy pracować na większe
>odległości musimy zastosować skrętkę wyższej klasy.

Jak producent deklaruje, że do 100m zadziała na 1Gbit, to tak ma być,
jeśli tak nie jest, to producentem najprawdopodobniej jest powszechnie
znana firma NoName z siedzibą w Unknown lub NoWhere, a sam kabel
zrobiono z odpadów po produkcji aluminiowych garów.

--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy