Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana dysku w NAS Synology na wiekszy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana dysku w NAS Synology na wiekszy
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Thu, 13 Oct 2022 22:06:13 +0200
Dnia Thu, 13 Oct 2022 11:42:59 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

> Mam w NAS Synology dwa dyski bez Raid, 4GB+6GB, i ten 4GB wymieniam na 6GB
> (będzie 6GB+6GB bez macierzy).
> Na dysku źródłowym są dane, ale mam je gdzie zrzucić na chwilę (zewnętrzny
> dysk).
> Akurat taka podmiana w NAS-ach nie będącego w macierzy lecz pojedynczego
> mniejszego dysku na większy jest kłopotliwa, np. nie można
> po prostu sklonować mniejszego dysku na większy i zamienić, bo NAS ten nowy
> 6GB widziałby jako nadal 4GB (ćwiczone, choć nie
> pamiętam czy na Synku czy na Qnapie).
> [...]

Ustawić dwie macierze (czyli każda macierz to osobny fizyczny dysk), nowa
macierz oczywiście większa i pchnąć dane przez rsync.
Tak powinno zadziałać na "większych" NAS-ach, gdzie masz dostęp do CLI.

Jeśli nie, to tak samo, tylko z zewnątrz (windows/linux), nawet protokołem
iSCSI - powinien być szybszy, niż Samba.

--
Pozdrawiam.

Adam